E-ticaretin sektörel durumunu değerlendiren IdeaSoft CEO’su ve TOBB E-ticaret Meclis Üyesi Seyhun Özkara, 2023’e göre az da olsa düşüş gösterdiğini söyledi. E-ticaret yapan işletmelerin çoğunun yüksek komisyon oranlarından memnun olmadığını da sözlerine ekleyen Özkara,“Çünkü komisyon oranları işletmelerin karlılığını vehayati döngüsünü etkileyen bir problem oluşturuyor. Hem ödeme süreleri yani satış gerçekleştikten sonra pazar yerlerinden aldıkları ödeme süreleri hem de ödemiş oldukları yüksek komisyon oranları aslında işletmeleri tatmin etmiyor. Bunun karşısında işletmeler dönüp kendi e-ticaret sitelerini oluşturuyorlar. Buradan ürün satmaya çalışıyorlar ama bu bir döngü gibi. Çünkü belli bir nakit akışına ihtiyaçları var ve pazar yerlerinde de satış yapmaktan da vazgeçemiyor. Komisyonlar yüksek olsa da pazar yerlerinde olmaya devam ediyorlar. Belki ekonominin veya finansmanın daha kolay erişilebildiği bir noktada tercihi o zaman daha kolay yapabilirler.” diye konuştu.
Her 5 satıştan 1'i online!
Türkiye’de e-ticaret hacminin bütün toplam perakendenin yüzde 20’sine ulaştı. Her 5 satıştan biri online gerçekleşiyor.Türkiye’de e-ticaret hacmi toplam perakendenin yüzde 20’sini oluşturduğuna dikkati çeken Özkara, "Pandemi öncesinde bu rakam yüzde 10’un altındaydı. 4 yıllık süreç içerisinde yüzde 20’yekadar geldi. Bugün yapılan her beş alışverişten birisi internetten, dört tanesi ise fiziki mağazadan yapılıyor.” dedi.
Trend Haberler
Kavga ettiği kişiyi göğsünden bıçaklayarak öldürdü
Tren saatleri değişti!
Hesap kavgasında yumruklar konuştu!
Kadir Alözkan son yolculuğuna uğurlandı
Çerkezköy’de 3 ayda 272 bin 223 hasta muayene edildi
Feci yangın: Kimyasal maddelerin bulunduğu depo alev alev yandı
İş yerinin sempatik ismi: Down sendromlu Mert
Çöp konteynerinde bebek cesedi bulundu
Ameliyatsız Varis Tedavileri nelerdir? İşte detaylar…
Öğrencilere 1200 adet okul çantası ve kırtasiye seti dağıtıldı